Skal du arrangere midlertidig overnatning på en skole, i en institution, en sportshal eller et forsamlingshus?
Yderligere spørgsmål vedrørende midlertidig overnatning, bedes henvendt til den kommune, hvor overnatningen finder sted.
Midlertidig overnatning skal anmeldes til Frederiksborg Brand & Redning senest 14 dage før første overnatningsdøgn.
Vær opmærksom på, at i visse tilfælde, skal du have byggemyndighedernes tilladelse for at overnatte midlertidigt. Her skal ansøgningen indsendes senest 4 uger før første overnatningsdøgn.
Er følgende krav opfyldt, er det ikke nødvendigt med en tilladelse til midlertidig overnatning hos de kommunale byggemyndigheder.
I skal være opmærksomme på, at der ikke må overnatte flere i lokalet, end lokalet er godkendt til.
Anmeldelsen vedhæftes en plantegning (pdf-fil) med tydelig afmærkning af de berørte lokaler, antal overnattende i de enkelte lokaler samt afmærkning af flugtveje.
Nedenstående dokumentation skal være ophængt synligt i overnatningslokalet:
Når et eller flere af følgende faktorer gør sig gældende skal der senest 4 uger før første overnatningsdøgn søges tilladelse til midlertidig overnatning hos den kommunale byggemyndighed:
Ansøgning sendes via hjemmesiden Byg & Miljø
Er du i tvivl, så kontakt byggemyndighederne i din kommune:
HUSK at give besked til Frederiksborg Brand & Redning, når der er givet tilladelse fra kommunen.
Reglerne for midlertidig overnatning findes i Bygningsreglementet (BR18) kapitel 1, §6g og skal ske i overensstemmelse med bestemmelserne i kapitel 5.
I forbindelse med din meddelelse om midlertidig overnatning angiver du en række informationer herunder persondata om dig selv og andre.
Disse persondata er omfattet af EU-persondataforordningens og persondatabeskyttelseslovens regler om almindelige data. Det er nødvendigt at vi har disse oplysninger for at kunne behandle din ansøgning og for at kunne dokumentere vores sagsbehandling i myndighedsudøvelsen.
"*" indikerer påkrævede felter