Midlertidig overnatning

Midlertidig overnatning

Sådan forholder I jer ved midlertidig overnatning på skoler, i institutioner, i sportshaller eller forsamlingshuse/festsale.

Midlertidig overnatning skal meddeles Frederiksborg Brand & Redning senest 14 dage før første overnatningsdøgn.

Vær opmærksom på at I, i visse tilfælde, skal have byggemyndighedernes tilladelse for at overnatte midlertidigt,
her skal ansøgningen indsendes senest 4 uger før første overnatningsdøgn.

Meddelelse om midlertidig overnatning

Er følgende krav opfyldt, er det ikke nødvendigt med en tilladelse til midlertidig overnatning hos de kommunale byggemyndigheder.

  • Længden på overnatningen overskrider ikke 7 døgn
  • Overnatningen omfatter mindre end 150 personer i alt
  • Der overnatter mindre end 50 personer i hvert lokale

    I skal være opmærksomme på, at der ikke må overnatte flere i lokalet, end lokalet er godkendt til.

    • Driftsjournal
    • Ordensregler til forebyggelse af brand
    • Brand- og evakueringsinstruks

    Disse skal også være ophængt synligt i overnatningslokalet

     

    Tilladelse til midlertidig overnatning

    Der skal senest 4 uger før første overnatningsdøgn søges tilladelse til midlertidig overnatning hos den kommunale byggemyndighed når et eller flere af følgende faktorer gør sig gældende:

    • Længden af overnatningen overskrider 7 døgn
    • Der skal overnatte flere end 50 personer i et lokale
      I dette tilfælde skal der udfærdiges en belægningsplan – se eksempel på belægningsplan hér 
    • Overnatningen omfatter flere end 150 personer i alt

    Ansøgningen vedhæftes følgende dokumenter i PDF-format:

    • Fuldmagt/tilladelse fra bygningsejer/-bestyrer
    • Driftsjournal*
    • Belægningsplan*
    • Ordensregler til forebyggelse af brand*
    • Brand- og evakueringsinstruks*
    *Disse skal også være ophængt synligt i overnatningslokalet

    Ansøgning sendes til den kommune, hvor overnatning finder sted:

    HUSK at informer Frederiksborg Brand & Redning, når der er givet tilladelse fra kommunen.

    Reglerne for midlertidig overnatning findes i Bygningsreglementet (BR18) kapitel 1, §6g og skal ske i overensstemmelse med bestemmelserne i kapitel 5.

    Er du i tvivl, så kontakt os endelig på beredskab@fbbr.dk eller på telefon 4737 6100



    Behandling af persondata

    I forbindelse med din meddelelse om midlertidig overnatning angiver du en række informationer herunder persondata om dig selv og andre.

    Disse persondata er omfattet af EU-persondataforordningens og persondatabeskyttelseslovens regler om almindelige data. Det er nødvendigt at vi har disse oplysninger for at kunne behandle din ansøgning og for at kunne dokumentere vores sagsbehandling i myndighedsudøvelsen.

    Vi indhenter normalt ikke data ud over dem, du selv indtaster i vores selvbetjeningsløsning. Du kan læse mere om dine rettigheder og vores behandling i vores persondatapolitik her.

    Din ansøgning journaliseres i vores sagsbehandlings- og dokumenthåndteringssystem. Senere overføres sagen sammen med resten af vores arkiv til Statens Arkiver jf. Arkivlovens bestemmelser.

    OVERNATNINGSSTED

    * skal udfyldes
    Sover der 50 eller flere i samme rum?:
       

    ANSVARLIG FOR OVERNATNINGEN

    * skal udfyldes

    Yderligere information

    * skal udfyldes
    VEDHÆFT TEGNING*
    VEDHÆFT BELÆGNINGSPLAN
    VEDHÆFT DRIFTPLAN*