Midlertidig overnatning
Sådan forholder I jer ved midlertidig overnatning på skoler, i institutioner, i sportshaller eller forsamlingshuse/festsale.
Midlertidig overnatning skal meddeles Frederiksborg Brand & Redning senest 14 dage før første overnatningsdøgn.
Vær opmærksom på at I, i visse tilfælde, skal have byggemyndighedernes tilladelse for at overnatte midlertidigt,
her skal ansøgningen indsendes senest 4 uger før første overnatningsdøgn.
Meddelelse om midlertidig overnatning
Er følgende krav opfyldt, er det ikke nødvendigt med en tilladelse til midlertidig overnatning hos de kommunale byggemyndigheder.
- Længden på overnatningen overskrider ikke 7 døgn
- Overnatningen omfatter mindre end 150 personer i alt
- Der overnatter mindre end 50 personer i hvert lokale
I skal være opmærksomme på, at der ikke må overnatte flere i lokalet, end lokalet er godkendt til.
- Driftsjournal
- Ordensregler til forebyggelse af brand
- Brand- og evakueringsinstruks
Disse skal også være ophængt synligt i overnatningslokalet
Tilladelse til midlertidig overnatning
Der skal senest 4 uger før første overnatningsdøgn søges tilladelse til midlertidig overnatning hos den kommunale byggemyndighed når et eller flere af følgende faktorer gør sig gældende:
- Længden af overnatningen overskrider 7 døgn
- Der skal overnatte flere end 50 personer i et lokale
I dette tilfælde skal der udfærdiges en belægningsplan – se eksempel på belægningsplan hér - Overnatningen omfatter flere end 150 personer i alt
Ansøgningen vedhæftes følgende dokumenter i PDF-format:
- Fuldmagt/tilladelse fra bygningsejer/-bestyrer
- Driftsjournal*
- Belægningsplan*
- Ordensregler til forebyggelse af brand*
- Brand- og evakueringsinstruks*
*Disse skal også være ophængt synligt i overnatningslokalet
Ansøgning sendes til den kommune, hvor overnatning finder sted:
HUSK at informer Frederiksborg Brand & Redning, når der er givet tilladelse fra kommunen.
Reglerne for midlertidig overnatning findes i Bygningsreglementet (BR18) kapitel 1, §6g og skal ske i overensstemmelse med bestemmelserne i kapitel 5.
Er du i tvivl, så kontakt os endelig på beredskab@fbbr.dk eller på telefon 4737 6100
Behandling af persondata
I forbindelse med din meddelelse om midlertidig overnatning angiver du en række informationer herunder persondata om dig selv og andre.
Disse persondata er omfattet af EU-persondataforordningens og persondatabeskyttelseslovens regler om almindelige data. Det er nødvendigt at vi har disse oplysninger for at kunne behandle din ansøgning og for at kunne dokumentere vores sagsbehandling i myndighedsudøvelsen.
Vi indhenter normalt ikke data ud over dem, du selv indtaster i vores selvbetjeningsløsning. Du kan læse mere om dine rettigheder og vores behandling i vores
persondatapolitik her.
Din ansøgning journaliseres i vores sagsbehandlings- og dokumenthåndteringssystem. Senere overføres sagen sammen med resten af vores arkiv til Statens Arkiver jf. Arkivlovens bestemmelser.